zondag 15 maart 2009

Ding 15; Lekkerrrrrr Luisterrrrrren


Lief blogje,

Vandaag ding 15 gedaan. Er gaat weer een wereld voor mij open. Laten voorlezen en luisteren en daarbij wegdromen bij verhalen en muziek... heerlijk!

Ik heb alle links bekeken en diverse onderdelen beluisterd. Diverse abonnementen genomen via RSS feeds en gelijk geimporteerd naar iTunes dat ik al gebruik voor mijn iPod. Classic FM werkt gelijk prima en terwijl ik dit schrijf zit ik al te luisteren naar prachtige muziek van Carl Orf; de Carmina Burana. Binnenkort ga ik naar een concert in Groningen waar dit uitgevoerd gaat worden.
Verder zag ik een hoorspel van Olivier B Bommel, een klein stukje beluisterd.
Een Opera Podcast met een humoristisch gezongen intro.
Paul en Witteman, Andermans Veren en ook Geert Mak. In Europa zou ik trouw gaan bekijken op tv maar er komt altijd van alles tussendoor, zelfs voor uitzending gemist maak ik dan geen tijd. Nu kan het al lopend "troch de greiden" luisteren naar In Europa.

Ik heb de toepassingen van DOK en Waterweg bekeken. DOK heeft trouwens een prachtige, heldere, eenvoudige site gemaakt. Hier is het overzichtelijk klikken, misschien een idee voor onze eigen site. Dit is gebruikersgemak.
Voor toepassingen in de bibliotheek zie ik wel mogelijkheden zoals een podcast van de avond van de Bildtse verhalen die we hebben gehad of klanten die vertellen waarom nu juist dit boek hen zo aanspreekt.
Het moet wel professioneel gebeuren, zeker wat de buitenwereld van je organisatie kan zien. Ik ben ook erg gecharmeerd van de podcasts die ons uitleggen hoe de dingen werken, de verhaaltjes "in plain english". Deze toepassing zie ik ook als een mogelijkheid in de uitleg van onze diensten. "De Aquabrowser in eenvoudig Nederlands".

En om de resultaten van ons bedrijf naar de werknemers te communiceren zie ik ook toepassingen voor management en leidinggevenden. Zie plaatje.


0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage