maandag 30 maart 2009

Ding 18 ; Alle boeken verzaaaamelennn......!

Lief blogje,

Is dit de oplossing voor mijn ongeorganiseerde boekenkast?. De boeken van Jan en mij en de jongens staan verspreid door het hele huis, van zolder tot computerkamer. Mooi neergezet, strak in het gelid, ingepakt in dozen op de stoffige zolder, naast het bed voor het slapen gaan of in de kamer voor het grijpen want "hier zit ik nu in".
Ja, mogelijkheden genoeg.

En nu ik een paar in mijn digitale boekenkast heb gezet (lekker wat onbekendere ook) zie ik dat het net zo'n zootje wordt als thuis. Met mooi kaft, zonder kaft (nergens te vinden, zelfs bij de KB niet) of vies bruin kaft, met een ander kaft dan ik bezit etc etc. Maar gelukkig gaat het om de inhoud en de meeste boeken heb ik dan ook gelezen. Eén of meerdere keren. Nu ik al weer een flink aantal jaren in de bibliotheek werk koop ik eigenlijk mondjesmaat boeken. Ik heb ze allemaal immers achter de hand en ik lees van mooi naar mooier en mooiste boek. Het allermooiste boek moet nog geschreven worden immers.
Toch doen boeken mij veel en bij veel boeken heb ik vaak verzucht: Kon ik nog maar even verder lezen over deze mannen, vrouwen, dieren, elfen, tovenaars, speurders, dokters, misdadigers etc etc. Maar er komt altijd een eind aan het verhaal.. jammer.
Dan is het tijd om weer in een nieuw verhaal te duiken.

Maar genoeg gekletst. Het was wel een leuk ding, ding 18, maar ook weer niet spectaculair. Ik vind het zo'n brij worden al die aanbevelingen. Volgens mij werkt mond tot mond reclame in de bieb nog het beste. Enthousiast vertellen wat je gelezen hebt en dat aanbevelen. Ook wat de klant je vertelt over een boek is intersessant.

Helaas heb ik veel te weinig tijd om veel boeken te lezen. ik heb er wel altijd één bij de hand, lees soms in twee of drie tegelijk. Ook wel onder het eten koken.
In de vakanties lees ik veel weg. En straks na mijn pensioen (dat duurt zeker nog 20 jaar (of langer volgens Balkenende) kan ik helemaal los!

Hierbij een kleine selectie:

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage