donderdag 2 april 2009

Ding 19: Wil jij mijn vriendje zijn?

Lief blogje,

na de tip van Bildstar ook in de aquabrowser gekeken. Leuke gadget waar je boeken toe kunt voegen, kunt waarderen en tags aan kunt hangen. Je kan ook nog recensies schrijven en je lijstjes delen. Binnenkort de aquabrowser dé zoekmachine voor de klant met de eerste web 2.0 toepassing erop. It giet oan... op naar meer toepassingen voor de klant. Toevoegingen kunnen zijn: je profiel oppimpen met foto en info en vriendjes worden met alle aquabrowsergebruikers.

In deze opdracht in 4 social networks gekeken met de 23 dingen account. LinkedIn, Hyves, Dizzie.nl en Facebook. Hier bekende librarians tegengekomen en ook leuke dingen gezien. Maar is dit wat voor mij? Het wordt pas leuk als veel van je collega's aan hetzelfde netwerk deel gaan nemen. Dus afspraken maken binnenkort.
Dizzie is erg leuk om informatie over boeken te vinden en vooral wat een ander er van vindt. Dit kan achtergrondinformatie leveren voor het aanprijzen van en het verleiden tot meenemen van onze producten. Dus die mag blijven en daar moeten we ons allemaal aanmelden.
LinkedIn kun je gebruiken voor de werving van personeel maar dan wel landelijk alle bibliotheken erop. Versterkt je positie en je naamsbekendheid wordt groter want ook de grotere bedrijven zoals KPN zijn online op LinkedIn. Een mogelijkheid!
Facebook en Hyves zijn leuk maar dan voor mij het liefst privé. Op deze sites zijn veel jongeren aangesloten al zijn de ouderen nu sterk in opkomst. Er zitten wel 8 miljoen mensen op Hyves! de helft van Nederland? Als er andere functionaliteiten aan Hyves en Facebook worden gerelateerd wordt het misschien interessanter, bijvoorbeeld betalen via Hyves.
Stel je dit voor bij de biebklanten: 4 miljoen leden die dan vrienden van elkaar worden. Dat doet wel iets met de naam "bibliotheek" en het imago. Hoezo stoffig?, daar heeft de microvezel dan al iets aan gedaan! (een doordenkertje)

Kortom; een leuke toepassing die je voor de bibliotheek kan inzetten maar dan moet het voor de klant wel een meerwaarde opleveren om zich bij de bieb aan te sluiten. Het is een digitale variant op de plastic vriendenpas.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage