woensdag 8 april 2009

Ding 20: Listen to the music...

Lief blogje,

Vandaag de muziek ontdekt via Last.fm. Ik had de toepassing al gezien op de blog van een andere Finlandganger maar heb me er toen niet verder in verdiept. Nu is het helder hoe het werkt en heb ik een widget toegevoegd.

Ik maak al veel gebruik van het downloaden van muziek voor op de IPod. Toen ik laatst podcasts heb gedownload ben ik trouwens al mijn muziek kwijtgeraakt die ik door de jaren heen zo mooi in overzichtelijke lijstjes had verzameld. Daarna heb ik alle muziek van een andere computer weer toegevoegd maar daar zat ook veel muziek van de jongens bij en het werd één onoverzichtelijke brij. Afgelopen weekend is mijn IPod gevallen en krijg ik er geen beeld meer voor. Tijd voor een nieuwe of kan dat nog gerepapreerd?
Afijn, muziek is op verschillende manieren te verkrijgen dus niet getreurd.
Muziek is wel belangrijk, het kan goed je emoties vertolken. Je luistert naar muziek die bij je stemming past. Door verschillende concerten bij te wonen probeer ik mijn klassieke muziekkennis uit te breiden en mijn gehoor te verbeteren. Ik heb 5 cursuslessen "Klassieke muziek" gevolgd bij Muzarthe, ook een aanrader. Misschien in het volgende seizoen weer.

In de bibliotheek kun je Last.fm gebruiken om op de hoogte te blijven van de nieuwste en populairste muziek en wat het oordeel is over bepaalde muziek. Verder worden de verschillende schrijfwijzen aangegeven wat weer handig is voor het zoeken in de aquabrowser.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage