zondag 19 april 2009

Ding 23: Terugblik op heel veel dingen

Lief blogje,

Vandaag de eindstreep behaald. De cursusonderdelen zijn allemaal uitgevoerd. Ik heb er erg van genoten en zou zo door willen gaan met de volgende 23 dingen. Na de zomer wel te verstaan.
Het vreet tijd maar het is wel heel erg leuk. Het was net Ali Baba; digitale wereld - open u. En dat heeft het gedaan. Ik weet nu meer van sommige onderdelen dan mijn kinderen. Dat zegt genoeg.
Nu niet de stekker eruit trekken voor de toepassingen in de bibliotheek maar doorgaan.



Mijn top vijf van bibliotheektoepassingen:

1. Sociaal netwerk door en voor klanten rond lezen en literatuur (zoals dizzie.nl)
2. Uitleg van digitale diensten in "plain Dutch"
3. Webcamrondleiding door elke bibliotheek
4. Google Talk (of MSN) tijdens uitleenuren gebruiken om snel een vraag te kunnen stellen aan collega's en voor "fun" buiten deze tijden.
5. Sites bijhouden, tags maken en delen door Delicious. Voor beantwoorden van vragen.

Ik wil mijn weblog graag houden en de komende tijd nog verdieping zoeken in de onderdelen. Oefening baart kunst!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage