woensdag 15 april 2009

Ding 22; Web 2.0



Lief blogje,

de afgelopen dagen naar ding 22 gekeken, de artikelen gelezen en lid geworden van bibliotheek 2.0 Ning. Ik heb mijn pagina bij bibliotheek 2.0 opgepimpt en foto's toegevoegd van Flickr. Het werkt allemaal goed en snel. Ik heb er toevoegingen bij gedaan en ook weer afgehaald. Nu staat Last Fm er nog op. Bildtstar is al vriendin geworden en ik ben vriendin geworden van InformatieIngrid.
Ondertussen met Bildstar en Boekenbakkie contact gehad via Google Talk. Het begint al te wennen, die toepassingen. Toch moeten we keuzes gaan maken. Ik zie zeker voordelen voor de bibliotheek maar ook eigen voordeel.
Daar moeten we het bij ding 23 over hebben en op de eind/evaluatiebijeenkomst volgende week.

Ik vond dit een erg leuke cursus en zou graag nog een cursus willen volgen op deze manier. Misschien is er een cursus te ontwikkelen over zoeken op het internet. En dan niet alleen de gebaande wegen via Wikipedia en Google maar andere bronnen. Doorzoeken van blogs, forums, communities en databanken etc.
De cursus helpt je ook om je engels weer op te poetsen. Heel fijn.

De web 2.0 toepassingen: Ik heb nu kennis gemaakt met een aantal toepassingen en ben er erg enthousiast over. We moeten ook gelijk los met die toepassingen, niet over doorpraten maar actie en doen!
Beter 1 of 2 toepassingen uitproberen dan alles eerst perfect te willen hebben geregeld. Ik heb het idee dat we ook erg achter de toepassingen aanfietsen. De nieuwere toepassingen staan immers al in de rij. Zie web 3.0 toepassingen. Dit zie je ook op de Apple Iphone en andere mobiele telefoons met touchscreens. Er wordt steeds meer geimplementeerd op 1 apparaat. Zie wat de jeugd er allemaal al mee doet.

Dus aan de slag en vanaf nu blijven volgen en uitproberen wat er op ons afkomt. Wanneer start de cursus 10 dingen web 3.0? Ik schrijf me alvast in....

1 reacties:

Blogger josefoyer zei...

Hoi Doetie, ik ben het helemaal met je eens.
Meteen toepassen en niet wachten tot het perfect is.
Met één of twee dingen beginnen..zodat de klant er ook aan kan wennen..want daar gaat het tenslotte toch allemaal om.

17 april 2009 om 10:58  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage