zaterdag 11 april 2009

Ding 21; a...sociaal

Lief blogje,

Ik ben het een beetje zat, al dat sociale gedoe. Kan het ook asociaal, hou ik lekker alles voor mezelf... Zit een ander echt op mijn adviezen te wachten of is het meer etaleren van je eigen ego?

In ding 19 was ik al gaan kijken naar My dicoveries op de aquabrowser. Ik vind het een leuke toepassing waar Ann en Ineke wel op zitten te wachten. Leesadvies en beoordeling (rating) van de boeken wordt mondeling gedaan door het bibliotheekpersoneel, maar vooral door vrienden(innen), collega's en familie. Nu kan het online en dat werkt prima want de computer onthoudt ook alles voor je.

Ik ben ook wel gecharmeerd van de Worldcat van OCLC. Een mooie lay out en werkt snel. We moeten maar afwachten hoe snel de mogelijkheden zich ontwikkelen. Een catalogus van alles op de wereld is wel handig zoeken. De programmatuur achter deze zoekfunctie moet wel goed zijn.
Gaan we dan toch op naar web 3.0 waarin de computers een zekere mate van intelligentie krijgen waardoor ze met elkaar kunnen "praten" en bediscussieren wat deze ene unieke ingelogde mens nodig heeft? Dan wordt je voorzien van adviezen op maat. De computer heeft het allemaal uitgezocht en bekeken en uit verschillende bestanden gehaald. Eén klik en dan...ja wat dan?

Met humor komen we een heel eind:

1 reacties:

Blogger josefoyer zei...

Hallo Doetie, ik ben het met je eens en ben het ook een beetje zat.
De zon schijnt de vogels fluiten en ik wil naar buiten..
Gelukkig is het eind in zicht..

13 april 2009 om 14:44  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage