donderdag 18 februari 2010

Opnieuw oppakken blog

Ik ben een nieuwe uitdaging aangegaan! Ik ben gestart met een opleiding en wel Brede Middlemanagement bij Hanze Connect in Groningen. Ik ben gestart met de eerste module "Management en omgeving". We behandelen hierin marketing. Het is voornamelijk zelfstudie, een dik boek doorwerken in 6 weken, en 4 opdrachten maken die samengevoegd de opzet zijn voor een marketingplan voor de organisatie waar je werkt.
Dus visie, missie, strategieën en doelen komen voorbij. Nu zijn we druk bezig in te zoomen op de consument en klantprofielen. Ze slaan je met SWOT, SMART, BCG matrix, pyramiden en andere figuren om de oren. Gelukkig herken ik ook zaken en vallen er kwartjes.
De groep is leuk met "leerlingen" uit Friesland, Drenthe en Groningen.
Medewerkers in de zorg, bij de verzekeraar, de verffabriek, de BSO, onderdelen voor verwarmingsketels etc. En ik uit de bieb.
Ben benieuwd wat me dit allemaal gaat opleveren....

4 reacties:

Blogger mevrouw popta zei...

Hé Makkumermiep. Ik kreeg van jou een reactie op m'n blog.Moest Sjors vragen wie makkemermiep was! Maar ik ben er achter. Leuk dat je je blog weer bij gaat houden..
Is vast wel wennen weer in de boeken.
Zelfstudie eist een ijzeren discipline, nou die heb je wel!
SWOT en SMART klinkt mij héél bekend in de oren. Ik hoop voor je dat de kwartjes blijven vallen!

19 februari 2010 om 12:39  
Blogger Webspin yntskje zei...

Hoi Doetie

Fijn je weer ook weer op het net tegen te komen. Ik las je reacties op de webblog van 23dingen cursisten, leuk. De meesten zullen je blognaam wel niet kennen!
Eigenlijk is het wel jammer, dat van de eerste groep niemand z'n blog heeft bij gehouden, werd naar gevraagd door de tweede groep. Ik heb verteld, dat we op hun wilden wachten en dat we daarom een sabbatical hebben genomen. Het wordt nu tijd om weer aan te sluiten. Moeten maar even bespreken hoe we dat gaan doen.

De nieuwe berichten editor is fijner om mee te werken, meer mogelijkheden.

Veel succes nog met je cursus!

Groeten Bildtstar/alias Webspin

19 februari 2010 om 21:56  
Blogger M@rgrytsje zei...

Makkumermiek, fantastisch dat ik je nu ook kan volgen. Die naam .... Makkum, Bolsward was toch je geboortestad? ... Makkum heeft wat, dat is waar! Ik as echte Penjummer...
En dan je opleiding. Ik heb er bewondering voor en wens je hierbij ontzettend veel succes! Zet hem op, want je kunt het.
Ik blijf je volgen.
Groetnis, Margrytsje

21 februari 2010 om 13:00  
Blogger Sietie zei...

Leuk dy hjir ek werris te treffen! Sukses mei de oplieding, it sil dy fêst in protte opleverje, groetnis, Sietie

9 maart 2010 om 15:50  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage